IT pro děti: využívání darů důsledně hlídáme

Jak jsme vás již informovali, z 234 dětí, které jsme obdarovali IT technikou v loňském roce, se pouze 3 děti nezapojily do distanční výuky. Vzhledem k tomu, že je u nás zvykem řešit vše do důsledku a komplexně, nenechali jsme to jen tak. 

Nyní situaci řešíme napřímo s konkrétními rodiči, neboť ti se zavázali děti podpořit v distanční výuce. Rodiče jsme upozornili na nastavené podmínky a jejich povinnosti a samozřejmě na to, že to může vyústit až v krok, kdy budeme požadovat dar zpět. Chtěli jsme slyšet vysvětlení rodičů, kteří jsou za situaci odpovědni, a vše jsme současně řešili i se základní školou dětí. Přece jen chceme dětem pomoci, motivovat rodiče, a ne tím děti jakkoli trestat. To je pro nás důležité. 

IT pro děti: využívání darů důsledně hlídáme

Výsledky našeho snažení: zaslali jsme dopisy, e-maily a zkoušeli volat.

  • Bezprostředně po odeslání dopisu se ozval rodič jednoho z dětí, omluvil se a vysvětloval. Jen on sám ale dobře ví, jak ten příběh opravdu byl. Proto není třeba o tom s ním detailně diskutovat. Nás zajímají fakta a to, co to znamená pro dítě. Vzhledem k tomu, že notebook skončil v zastavárně, otec nabídl počítač splácet, podepsal uznání dluhu a výchovně notebook hradí v měsíčních splátkách na základě splátkového kalendáře.
  • V dalším případě si matka po našem upozornění vyjasnila situaci se školou a dítě začalo v průběhu května aktivně pracovat, situaci budeme nadále ve spolupráci se školou sledovat.
  • Bohužel ve třetím případě je vše ze strany rodiče ignorováno, dítě ve škole nadále nepracovalo, rodič nespolupracuje ani se školou, proto jsme se v tomto případě rozhodli dar (a to i na žádost školy, která cítí za výběr rodiny odpovědnost) požadovat zpět. Smutné je, že dítěti nepomůže viditelně nic. 

Článek vyšel v našem Zpravodaji Women for Women, který si můžete celý přečíst zde.

Comments